Relevant —
The sun has made its move
OUTPUTS
UDFORDRING
At skabe en solkampagne, der styrker Relevants positionering hos den aktive målgruppe og som genererer salg og opmærksomhed omkring deres nye serie af solprodukter.
Løsning
En digital kampagne, der iscenesætter Relevants solserie som enabler for en aktiv livsstil over sommeren ved at bruge sportsmetaforen omkring “kampen” mod solen.
Udfordring
Relevant kom til os med den udfordring, at de gerne ville bygge deres brand og styrke deres positionering, samtidig med, at de gerne ville generere opmærksomhed og salg af deres nyligt lancerede solprodukter.
De ønskede en gennemgribende fortælling som kunne gå på tværs i hele deres salgstragt og de ønskede en kampagne, der havde en rød tråd på tværs af modaliteter: brandreklamer, konverterende SoMe-ads, Adnami High Impact-display og PoS til udstillinger.
Løsning
'The Sun Has Made Its Move' er en kampagne opbygget omkring paradokset, der ligger i at visse sportsgrene er fantastiske når solen skinner, men at det også er præcis når solen skinner, at det er sværest at holde sin hud beskyttet. Det er derfor en kamp mellem solen og din aktive livsstil, og når solen for alvor laver sit træk, så er der kun et modsvar - og det er en high-performance solserie. Valget er dit. Vil du blive indenfor og lade solen vinde, eller vil du bruge Relevants solcreme og fortsat nyde din aktive livsstil?
For yderligere at skabe relevans og interesse omkring kampagnen, er den struktureret ud fra en tre steps-funnel, der bevæger sig gennem brandreklame, ambassadørerportrætter og til sidst konverterende produktannoncer. Ambassadørerne er her brugt til at gøre det mere personligt og jordnært, og arbejdet med ambassadører gav os muligheden for at tappe ind i nogle af de mest moderne sportstendenser som cykelklubber og surfing.
Resultat
Med priser på under 0,20 kr. pr. thruplay var det tydeligt, at grundfortællingen gik rent ind hos målgruppen. Salget af solserien gik også over forventning: Med en gennemsnitlig CAC på 160 kr. i bottom funnel performede vi 20% bedre end benchmark. Endnu mere væsentligt var det, at man tydeligt kunne se et spill-over i de andre kampagners performance, der var bedre imens brandkampagnen kørte.