LAVA Studio —
Reform your body & mind
OUTPUTS
UDFORDRING
At bygge et gennemført brand for et nyt reformer studie i Aarhus. At skabe en positionering og et brand bygget op omkring et træningsfællesskab udover det sædvanlige. Et brand som målgruppen vil associeres med - allerede inden de har været der.
Løsning
En gennemført og eksklusiv brandidentitet, der emmer af kreativitet, og som er udviklet til at inspirere og tilfredsstille den modne målgruppe, der ved, hvad de vil have. En digital strategi, der udnytter det mere eksklusive prispunkt, og som får medlemmerne til at føle sig specielle.
Udfordring
Marlene Havgaard (founder of LAVA Studio) er en af Danmarks førende inden for reformer træning. Hun er samtidig også bevidst om, at det ikke er branding, der er hendes force. Derfor kom hun til os i januar 2023 og sagde følgende: "Jeg åbner mit eget reformer studie, og I skal stå for brandet”.
På det tidspunkt var der hverken navn, lokale eller nogen former for strategi, og det betød, at vi fik det fulde ansvar for at opbygge brandet. Alt fra naming og positionering til visuel identitet og den digitale strategi.
Målet var at bygge et brand og en fortælling, som kunne tiltrække medlemmer allerede inden studiet åbnede, og det er denne ambitiøse tanke, der har været grundlaget for vores arbejde.
Løsning
Med en pris på 900 kr. pr. md. var vi klar over, at det stiller nogle massive krav til brandet. Vi ønskede derfor et navn, der skreg ‘premium’. Et navn, der ikke nødvendigvis fortalte alt 1:1, men et navn, som havde en stærk fortælling og betydning bag sig.
Med LAVA har vi skabt en fortælling om det indre udbrud. Når en vulkan går i udbrud, er det en komprimering af den interne energi, som eksploderer, hvorefter lavaen blidt bevæger sig rundt, fordeler energien til resten af vulkanen, og alt det, den er i nærheden af. På samme måde ønsker vi med LAVA Studio at skabe et rum, hvor der er mulighed for at udvinde alt den indre energi og gå derfra med en ydre energi, som kan tages med videre.
Grundfortællingen er blevet bragt videre i den visuelle identitet, der bruger en kreativ og energifyldt farvepalette, og hvor metaforen om lavaens fordeling af energi og den kropslige bevægelse har dannet baggrund for sekundær logo og de visuelle assets.
Den digitale strategi har været baseret på en en filosofi om, at den skulle læne sig op ad brandets eksklusive community feeling, og netop derfor var det vigtigt, at strategien skulle gøre brug af principperne omkring gated access og samtidig give os mulighed for visuelt at inspirere og tiltrække målgruppen. Vi har derfor kørt en presale-strategi baseret på en funnel struktur, der med lead annoncer gennem Meta har givet adgang til en mailliste, som har givet adgang til presale.
Resultat
Med LAVA Studio står vi nu med et gennemført brand - med en rød tråd på tværs af pris, målgruppe, kernefortælling, visuel identitet, digital strategi og sociale medier. Hvis du vil se det hele mere konkret, kan du finde LAVA Studios brand guidelines her.
Fra et mere medlemsorienteret perspektiv sikrede vi med presale-strategien mere end 150 fuldtidsmedlemmer allerede inden åbningsdagen. Mest imponerende er det næsten, at vi direkte kunne tilskrive medlemmer til lead annoncen for mindre end 300 kr. pr. medlem.