Relevant —
Not another beauty brand
OUTPUTS
UDFORDRING
At skabe et videobåret univers og formidle de gode historier om aktiv kropspleje til den aktive livsstil.
Løsning
En bred vifte af videoer til hjemmesiden, SoMe-annoncer baseret på personaer og formidlingen af de ærlige fortællinger fra målgruppen.
Udfordring
Relevant Cosmetics kom til os tilbage i maj og præsenterede en repositionering udviklet af Gotcha. Målet var at skabe fokus på de funktionelle elementer i kropspleje og målrette det til det voksende aktive segment som i høj grad oplever behovet for langsigtet kropspleje, der forbedrer hudens mikrobiome.
I tråd med dette havde de brug for en komplet gentænkning af deres brandunivers og de fortællinger, som udgør det. Helt konkret skulle de igennem en re-branding, og i den forbindelse bruge helt nyt materiale til hjemmeside, paid SoMe og branded content. De ønskede et visuelt univers som talte direkte til målgruppen og fortællinger, som målgruppen kunne relatere til.
Løsning
Vi valgte at basere universet på personer og aktiviteter inden for målgruppen. Det vigtige her var at ramme bredt indenfor målgruppen og sørge for, at det ikke blev for elitært. Det er vigtigt, at du kan spejle dig i Relevant uanset, hvordan du definerer en aktiv livsstil, og derfor var det vigtigt at vise, at Relevant både er for surferen, yoga-elskeren og mountainbike køreren.
Derfor brugte vi en hel dag med produkterne og tre modeller i Silkeborgs smukke natur, hvor vi byggede det hele op omkring at skabe samhørighed mellem modellerne (målgruppen), aktiviteterne (målgruppens interesse) og produkterne. Alt sammen med formålet om at skabe et behov hos målgruppen baseret på deres interesse. Ud af dette kom hele grunduniverset og tre SoMe-annoncer baseret på de forskellige personaer, så de kunne fokuseres yderligere i deres targeting.
For at komme dybere ned fortællingen og for at skabe et indtryk, som sidder fast hos målgruppen, søsatte vi sideløbende et nyt branded content spor. Kampagnen som ligger under navnet #GETRELEVANT tager udgangspunkt i ærlige fortællinger fra målgruppen og spiller på dualiteten mellem brandet og det “at være relevant”. Det første afsnit i serien er lavet med influenceren Josephine Lydolph, og det er målrettet digital engagement.
Resultat
Relevants nye univers er blevet et samtalepunkt i kosmetikindustrien og har penetreret målgruppens bevidsthed. De er braget igennem til befolkningen, og de kan nu findes i over 50 Matas-butikker, Magasin og diverse lufthavne. Deres annoncer er blevet til referencer, og det første portræt i #GETRELEVANT serien har fået 67.000 post engagements på 300.000 impressions med et reach på 95.000, hvorfor mere end 70% af de nåede har interageret med opslaget.